Kreatywność w pralce jest bardzo Ważnym aspektem. Jest to umiejętność ceniona przez wielu pracodawców. Jednak bardzo łatwo jest ją stracić. Wiele z nas posiada obsesję, na punkcie produktywności. Takie osoby nie pozwalają, aby nawet na 10 minut zrobić coś nie produktywnego. Dzień takich osób jest zaplanowany od samego rana do nocy. No takie osoby można patrzeć z podziwem. Ostatecznie jednak każdy chce realizować swoje plany i zbierać pochwały od swoich szefów. Jednak nadmierna koncentracja nad tym w jaki sposób to zrobić, zdecydowanie w tym nie pomaga. Sprawdź co jest wrogiem kreatywności i czego trzymać się z daleka!
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/kreatywnosc-w-pracy/
Kreatywność pracy – jak łatwo ją stracić?
Okazuje się że produktywność jest wrogiem kreatywności. Opisuje to Bruce Daisley w ” Harvard Business Review „. Pogoń za zrealizowaniem wszystkiego i dopięciem wszystkiego na ostatni guzik ma potencjalnie trochę minusów. Z jednej strony zagraża nam to, że chcemy skreślić wszystkie zadania z listy rzeczy do zrobienia, jednak niektóre nie są wcale ważne. Z drugiej strony nadmierna koncentracja nie wpłynie dobrze na nas czas pracy. Okazuje się że naszym wielkim atutem jest pomysłowość.
„Nasze nieustanne dążenie do produktywności podważa jedną z najważniejszych umiejętności w dzisiejszym miejscu pracy: kreatywność. Wszyscy wiemy, że w przyszłości, kiedy sztuczna inteligencja wykona za nas rutynowe aspekty pracy, to naszym najcenniejszym wkładem będzie pomysłowość. – podkreśla Bruce Daisley.
Jak pobudzić kreatywność w pracy?
Webb Young, autor książki na temat kreatywności stwierdził niegdyś, że:”pomysł, to nic innego, jak kombinacja starych elementów „.
Podobnie uważał również właściciel koncernu Apple Steve Jobs. Dla niego kreatywność oznaczała zauważa nie pewnych rzeczy, doświadczeń, a także zjawisk i połączenie ich w nową całość.
W jaki sposób wykorzystać to w praktyce?
Oto, co należy zrobić:
• Zbierz surowce – dane i materiały, które będą ci potrzebne
• Poszukaj nowych perspektyw i prowokacyjnych przemyśleń
• Wszystkie uwagi i spostrzeżenia zapisz na osobnych kartkach i znajdź nowe powiązania
• Odłóż notatki i zajmij się czymś innym – nowy pomysł pojawi się sam
• Daj sobie czas
Zobacz też: http://www.trenddecor.pl/podejmowanie-decyzji/